Kick-off arrangement for HealthD360

Fremtidens sundhedsløsninger skal vi skabe sammen med borgerne

Mandag den 18. februar 2019 kl. 13-16 slår vi dørene op til debat og networking om sundhedsdata og inddragelse af borgerne i udvikling af fremtidens sundhedsløsninger.

På dagen markerer vi opstarten af projektet HealthD360, hvor 16 offentlige og private partnere er gået sammen om at udvikle sundhedsdataløsninger, der kan fremme individuelle og sammenhængende sundhedsforløb for borgerne. Vi vil derfor gerne invitere nuværende og potentielle samarbejdspartnere samt andre interesserede indenfor til dialog og bobler.

Blandt oplægsholdere vil være:

• Lars Bo Nielsen, dekan for Health, Aarhus Universitet
  • Tore Duvold, vicedirektør for Innovationsfonden
  • Bogi Eliasen, fremtidsforsker ved Instituttet for Fremtidsforskning
  • Jakob Uffelmann, Chef for Modning og Innovation, Sundhed.dk
  • Kaj Grønbæk, institutleder for Datalogisk Institut, Aarhus Universitet
  • Carsten Obel, professor og projektleder for HealthD360, Institut for Folkesundhed, Aarhus Universitet
  • Isaac Kohane, Professor i Bioinformatics fra Harvard University (videointerview)

Innovationsfonden støtter HealthD360 med 20 mio. kr. Læs mere om projektet her

Sted: Vandrehallen, Aarhus Universitet, Viktor Albecks Vej 2, 8000 Aarhus C
Tid: Mandag den 18. februar 2019 kl. 13-16

Tilmelding senest 13. februar 2019 på: https://auws.au.dk/HealthD360_Kickoff

Partnere i projektet: Aarhus Universitet (Institut for Folkesundhed og Datalogisk Institut), Alexandra Instituttet, Teknologisk Institut, Bispebjerg Hospital, Regionshospitalet Randers, Cambio, Novax, Opus Consult, Kite Invent, Sundhed.dk, Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklings Program (RKKP), Danske Patienter samt kommunerne Aarhus, Favrskov, Odder og Ringkøbing-Skjern.